Koszyk  

Brak produktów

Dostawa 0,00 zł
Suma 0,00 zł

Realizuj zamówienie

Szukaj

Polskie motocykle 1946-1985

Polskie motocykle 1946-1985

W książce przedstawiono prawie czterdziestoletnią historię polskich powojennych motocykli i skuterów oraz ludzi, którzy tę historię tworzyli.

Więcej szczegółów


49,00 zł brutto

Program lojalnościowy Kupując teraz ten produkt otrzymasz 4 punktów lojalnościowych. Twój koszyk wyniesie 4 punktów które mogą być zamienione na jeden bon rabatowy o wartości 0,80 zł.


W książce przedstawiono prawie czterdziestoletnią historię polskich powojennych motocykli i skuterów oraz ludzi, którzy tę historię tworzyli.
Przez kilka lat po zakończeniu II wojny światowej, motocykl w Polsce był jedynym dostępnym dla zwykłych obywateli pojazdem mechanicznym. W latach późniejszych zmotoryzował polską wieś. Łącznie, do czasu zakończenia produkcji w 1985 roku, polskie fabryki opuściło blisko 3 miliony motocykli i skuterów. Starszym Czytelnikom książka przypomni dawne czasy, gdy na naszych drogach królowały pojazdy marek: WFM, WSK, SHL, SFM, młodszych zaś zapozna z tymi pojazdami.

 

format:195x246 mm
strony:208
rysunki:182
oprawatwarda



 

Spis treści:

 

Od Autora /8

CZĘŚĆ I
Ogólna charakterystyka przemysłu motocyklowego w Polsce /9


Wprowadzenie /9

Rozdział 1. Lata 1946-1954 /10
Pierwsze kroki w przemyśle /10
... i w sporcie /15
Rozdział 2. Lata 1955-1965 /17
Liczbowy i asortymentowy rozwój produkcji /17
Liczne sukcesy sportowe /34

Rozdział 3. Lata 1966-1970 /45 Koncentracja produkcji /45
Pogorszenie sytuacji sportu /50

Rozdział 4. Lata 1971-1980 /54

Pozostał jeden producent /54
Krajowy sprzęt znika z tras /64

Rozdział 5. Lata 1981-1985 /66

Część II
Motocykle i skutery z lat 1946-1985
/69

Rozdział 1. Pojazdy seryjne, ich prototypy i pochodne /69
Pierwsze powojenne konstrukcje motocyklowe /69
Motocykle typu M06 produkowane przez Warszawską Fabrykę Motocykli i Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku /77
Motocykle typu M06 i M11 produkowane przez Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych /100
Motocykle SHL M17 Gazela /112
Motocykle typu M21 produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku /116
Motocykle typu M07 i M10 produkcji Szczecińskiej Fabryki Motocykli /129
Skutery produkcji Warszawskiej Fabryki Motocykli /138

Rozdział 2. Pojazdy wykonywane w krótkich seriach lub jednostkowo /146
Motocykl Gad 250 /146
Motocykl żużlowy Fis /146
Prototyp motocykla WSK 125 z 1957 roku /149
Prototyp motocykla SHL 250 /150
Prototyp motocykla WFM M16 /152
Motocykle WSK typu Sarenka /153
Motocykle WSK typu M19 /157
Motocykle sportowe z Kieleckich Zakładów Wyrobów Metalowych /159
Motocykle sportowe Promot /162
Motocykle WSK typu M24 /166
Motocykle sportowe WSK typu MR16 (od 1970 roku) /168
Motocykl WSK Barron 125 /175
Ostatnie prototypy motocykli WSK /177
Prototypowe skutery spoza Warszawskiej Fabryki Motocykli /179

Podsumowanie powojennej historii motocykla /182
Najważniejsze wydarzenia w powojennej historii polskiego motocykla /184
Wykaz opisanych motocykli i skuterów /188
Bibliografia /190
Indeks nazwisk /191
Książka nowa

Brak komentarzy klienta.